Go Back   Steve's Digicams Forums > Digicam Help > What Camera Should I Buy?

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old Sep 27, 2004, 4:08 PM   #1
Junior Member

First of all sorry for my english .... i'm french and it's the first time that i wrote something in inglish that is not for school :P

Well, i would like to know witch camera is better, the ixus i that is very small but hasn't optical zoom and optical viewer or the optio S ... I'm scared that the quality of the image of the optio is not as good that the quality of the ixus ... and the optio look more sensitive to choke that the ixus ... and i need a strong camera... well the thing is that I don't know what camera buy ... it will be to take fotos in party but also in trip ... if you can help me to chose i will be very happy

Again: sorry for my english
ruahj is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Old Sep 28, 2004, 5:21 AM   #2
Senior Member

cameranserai's Avatar

Bonjour ruahj. Surtout je ne vous conseille pas du tout d'achéter une Ixus zoom - il y en a eu beaucoup de problemes avec le zoom qui est devenu coincé et ca prend au moins un mois a l'usine pour la reparer. Vous parlez assez bien anglais quand meme et si vous tappez "error E18" vous allez trouver beaucoup de gens qui se plaignent de ce probleme. Bon, le Optio est un bon appareil, mais plutot je vous recommande de regarder les appareils recommandés sur ce site. Ni l'un ni l' autre. A mon avis, le Olympus 580 est meilleur que les deux autres, bien recommandé par Steve, et a peux pret le meme prix.

Desolé. mais je ne sais pas pourquoi je n' arrivepas ajouter les accents!

Bonne chance
cameranserai is offline   Reply With Quote
Old Sep 28, 2004, 7:16 PM   #3
Junior Member

ok merci ... ms la ixus i n a pas de zoom donc il peut pas rester coincer, je vais voir l olympus j espere qu il est petit car c'est ce que je recherche: un petit appareil photo ...

Merci encore
ruahj is offline   Reply With Quote

Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules